Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Sahieh al Bukhari

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 3]

51Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 10:55 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Vrouw wordt niet gehuwd zonder haar instemming

“Een eerder getrouwde vrouw dient niet getrouwd te worden, totdat er met haar overlegd is, en een maagd dient niet getrouwd te worden tot haar toestemming is gevraagd.”
Zij (de metgezellen) zeiden: “O boodschapper van Allah, wat is haar toestemming?” Hij zei:
“Als zij blijft zwijgen.”
Deze hadith is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie en Muslim.

52Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 10:57 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Degenen die het Paradijs weigeren

“Al mijn volgelingen zullen het Paradijs binnengaan, behalve (degenen) die weigeren.”
De metgezellen zeiden: ”O Boodschapper van Allah! Wie zal weigeren?” Hij zei:
“Iedereen die mij gehoorzaamt zal het Paradijs binnengaan, en wie mij niet gehoorzaamt, is degene die weigert (het binnen te gaan).”
Deze woorden werden overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Bukharie.

53Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 10:57 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Allah en Zijn Profeet gehoorzamen

“Iedereen die mij gehoorzaamt, gehoorzaamt Allah; en iedereen die ongehoorzaam is jegens mij, is ongehoorzaam jegens Allah; en iedereen die gehoorzaam is jegens de leider die ik aanstel, gehoorzaamt mij; en eenieder die ongehoorzaam is jegens hem, is ongehoorzaam jegens mij.”
Deze hadith is van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Bukharie.

54Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 10:58 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Niet naar de dood verlangen

“Laat niemand naar de dood verlangen, want als hij deugzaam is, is het mogelijk dat hij (nog) aan zijn goede werken toevoegt; en als hij een zondaar is, toont hij misschien berouw.”
In Sahih Bukharie staat dat Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) deze woorden uitsprak.

55Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 10:58 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Grote zonden

“De grootste zonden zijn:

1. Het toekennen van deelgenoten aan Allah
2. Ongehoorzaam zijn aan de ouders
3. Het doden van een persoon zonder recht
4. En een valse eed afleggen.”

In Sahih Bukharie staat deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en deze hadith is overgeleverd door Abdullah ibn Amr ibn Al-Aas (moge Allah tevreden met hem zijn).

56Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 10:59 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Doea van de Profeet bij verdriet

“De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) zei op momenten van verdriet: “Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah, de Almachtige, de Verdraagzame. Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah, de Heer van de Edele Troon. Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah, de Heer der werelden, de Heer van de aarde en de Heer van de Edele Troon.”
Deze doea van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zijn overgeleverd door Ibn Abbas (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Bukharie en Muslim.

Dit is de doea:

Betekenis van de dua

Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah, de Almachtige, de Verdraagzame. Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah, de Heer van de Edele Troon. Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden), behalve Allah, de Heer der werelden, de Heer van de aarde en de Heer van de Edele Troon.

Uitspraak van de dua

Laa ilaha illallah l-3aziem l-haliem, laa ilaha illallah rabb il-3arshi l-3azeem, laa ilaha illallah rabbi s-samaawaati wa rabbi l-ard wa rabbi l-3arshi l-kariem.

57Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 11:00 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Koorts koelen met water

“Koorts is een uitstraling van de hitte van de Hel, dus koel het met water.”
Deze hadith is overgeleverd door Abdullah Ibn Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Bukharie (5723) en Muslim (2209).

58Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 11:00 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Belang van het asr-gebed verrichten

“Degene die het Asr-gebed mist, is alsof hij zijn familie en bezit heeft verloren.”
Deze hadith die het belang van het Asr-gebed toont, is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abdullah ibn Umar (moge Allah met hen beiden tevreden zijn). De hadith staat vermeld in Sahih Bukharie.

59Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 11:00 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Jezelf onder controle houden tijdens woede

“De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar degene die controle heeft over zichzelf tijdens een aanval van woede.”
Deze woorden zijn overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim.

60Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 11:01 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Niet gehecht raken aan het wereldse leven

“Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent.”
Ibn Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn) leverde over dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zijn schouders pakte en deze adviserende woorden uitsprak, waarmee hij adviseerde om niet gehecht te raken aan het wereldse leven. Het wereldse leven is immers tijdelijk. De hadith staat vermeld in Bukharie en maakt deel uit van de veertig hadith Nawawi (nummer 40).

61Sahieh al Bukhari - Pagina 3 Empty Re: Sahieh al Bukhari wo okt 10, 2012 11:01 am

Laila

Laila
United Community Elite
United Community Elite

Vriendelijkheid van de Profeet

“Ik liep met de Profeet en hij droeg een najrani mantel met een ruwe kraag. Een bedoeïen kwam naar de Profeet en trok zo geweldadig aan zijn kraag dat ik de tekenen ervan in zijn nek zag. Toen zei de bedoeïen: “Geef me wat van de rijkdom die Allah jou gegeven heeft.” De Profeet richtte zich tot hem en glimlachte en beval hem iets te geven.”
Deze situatie met de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) werd overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat zowel in Bukharie als Muslim vermeld.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum